Nízkoprah Sešlost

 

Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež je služba sociální prevence (dle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách), ve které pracovníci zdarma poskytují dětem a mládeži pomoc v nepříznivých situacích. Dále formou prevence usilují o to, aby mladí lidé nepříznivé situace zažívali v co nejmenší míře a byli si vědomi případných rizik svého chování. Nízkoprahovost je způsob poskytování sociální služby. Aby mohli dospívající ve věku od 6 do 26 let využívat tyto služby, musí splnit pouze minimální nároky.

otevírací doba 5.5.2025

POSLÁNÍ

Nízkoprah Sešlost vytváří pro děti a dospívající bezpečný přechod do dospělosti a podporuje jejich zdravý rozvoj. Nabízí bezpečný prostor pro trávení volného času a podílí se na pozitivních změnách v jejich životě, které jim pomáhají se zapojením se do společnosti.

CÍLE

  • Předcházet vzniku a rozvoji rizikovému způsobu života a zmírnit jeho dopady na vývoj dospívajících.
  • Rozvíjet a posilovat schopnosti, znalosti a dovednosti.
  • Pomáhat zvládat obtížné životní situace a otvírat s tím spojená témata.
  • Motivovat a podporovat při zvládání školní přípravy a uplatnění na trhu práce.
  • Posilovat schopnost navazovat a udržet si vztahy.

CÍLOVÁ SKUPINA

Děti a mladí lidé od 6 let do 26 let, kteří prožívají obtížné životní situace spojené s dospíváním, žijí v omezujících životních podmínkách, rizikovým způsobem života, prožívají krizi, dostávají se do konfliktů se společností, jsou ohroženi společensky nežádoucími jevy, nevyrůstají v podpůrném rodinném zázemí či dávají přednost pasivnímu trávení volného času, nebo ho nemohou trávit jinak. 

Mladým lidem od 20 let do 26 let je poskytnutá podpora při řešení aktuální situace v rámci konzultacích a terénu. V době klubu mohou pracovníci poskytnout konzultace, ale zpravidla po předchozí domluvě.

Obecné oblasti, na které se u cílové skupiny zaměřujeme:

  • Základní stabilizace
  • Vztahy – rodinné, partnerské, vrstevnické aj.
  • Vzdělávání a pracovní uplatnění
  • Bydlení a vedení domácnosti
  • Sociální kompetence
  • Finanční gramotnost
  • Závislosti a experimentování
  • Trávení volného času
  • Ochrana práv, trestně právní povědomí
  • Sebepojetí, zdravý životní styl Aj.

ZÁSADY POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY

  • ZDARMAslužba je poskytována bezplatně.
  • DOBROVOLNOST – klient si může vybrat do jakých aktivit se zapojí. Může odcházet a přicházet podle svých potřeb, není nutná pravidelná docházka.
  • BEZ PŘIHLÁŠKY - není potřeba registrace.
  • RESPEKT – služba je poskytnutá všem bez ohledu na původ, národnost, náboženské vyznání, pohlaví, sexuální orientaci či politickou příslušnost s ohledem na pravidla služby. Je respektována jedinečnost klienta.
  • DŮVĚRA -  pracovníci poskytují klientovi bezpečné prostředí k sdílení. Žádné téma není tabu.

JEDNÁNÍ SE ZÁJEMCEM

Jednání se zájemcem o službu je proces, během kterého je zájemce seznámen se základními informacemi o službě a poskytovaných činnostech. Pracovník monitoruje možnosti a potřeby zájemce, a také zda spadá do cílové skupiny. Délka tohoto procesu je z pravidla 1 – 10 návštěv. Pracovník během této doby se zájemcem buduje důvěru. Pokud se pracovník se zájemcem dohodnou na poskytování služby, je se zájemcem uzavřena ústní smlouva. Ta se uzavírá nejdéle na 12 měsíců dle potřeby a dále se prodlužuje. Z charakteru služby se cíle spolupráce definují po uzavření smlouvy dle potřeb uživatele. Mohou mít krátkodobý či dlouhodobý charakter.

 

NAPLNĚNÍ ZÁKLADNÍCH ČINNOSTÍ ZE ZÁKONA

Služba poskytuje veškeré činnosti plně v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů a vyhláškou č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.

a) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:

  • zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity,
  • pracovně výchovná činnost s dětmi,
  • nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností, - zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání,

b) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:

  • aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí,

c) sociálně terapeutické činnosti:

  • socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob,

d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:

  • pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
  • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporující sociální začleňování osob. 

FINANČNÍ SLPOLUÚČAST UŽIVATELE NA SLUŽBĚ

Služba je poskytována bezplatně. 

ZPŮSOB PODÁVÁNÍ A VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ

Stížnosti mohou být podány formou ústní (osobně, telefonicky) či písemnou (předání stížnosti pracovníkovi zařízení, vhození do schránky „Schránka stížností“ v klubu, elektronicky, dopisem). Stížnost může být podána i anonymně. Lhůta pro vyřízení stížností je až jeden měsíc. Postup pro vyřízení stížností najdou stěžovatelé u schránky ,,Schránka stížností“ na adrese služby. Anonymní stížnost, její řešení je vyvěšeno vedle schránky v prostorách zařízení, kde je zveřejněna po dobu jednoho měsíce. Není-li stížnost anonymní, tak je se stěžovatelem probrána přímo nebo mu je odpovězeno písemně. Stížnosti se řeší hierarchicky. V případě, že je stěžovatel s řešením stížnosti nespokojen, může se obrátit na ředitele Oblastní charity Havlíčkův Brod atd. (seznam kontaktů je zveřejněn u schránky „Přání a stížností“).

Vzhledem k tomu, že současná právní úprava nestanovuje kompetence jednotlivých orgánů, doporučujeme se v záležitostech týkajících se registrací sociálních služeb obrátit na Krajský úřad Kraje Vysočina (Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava).

V záležitostech, týkajících se kvality poskytovaných služeb na inspekce sociálních služeb Ministerstva práce a sociálních věcí (Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2), případně na Kancelář veřejného ochránce práv – Ombudsmana (Údolní 39, 602 00 Brno).

Postup na podání stížnosti je také možné najít na webových stránkách Oblastní charity Havlíčkův Brod.

UKONČENÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Ze strany uživatele

  • kdykoli bez udání důvodu na základně žádosti kterémukoliv pracovníkovi služby

Ze strany poskytovatele

  • uživatel nespadá již věkem do cílové skupiny
  • byly naplněny všechny cíle spolupráce
  • uživatel opakovaně a závažně porušuje podmínky stanovené dohodou
  • uživatel nevyužil službu déle jak 6 měsíců skončila platnost dohody

KONTAKT

Bc. Gabriela Pelikánová, vedoucí služby
tel.: 737 899 092
e-mail: %.Fv5cj6LTprRb~lWaohTj

Adresa: Dolní náměstí 34, 396 01 Humpolec

CHCETE NÁS PODPOŘIT?

NZDM Humpolec_číslo účtučíslo účtu: 2106566677/2700 UniCredit Bank
variabilní symbol: 57

DĚKUJEME!

Sponzorský vzkaz – PODPOŘIL KRAJ VYSOČINA

PODPORIL_KV_CMYK_zakladni 15 x5