NAPLNĚNÍ ZÁKLADNÍCH ČINNOSTÍ ZE ZÁKONA
Služba poskytuje veškeré činnosti plně v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů a vyhláškou č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
a) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
- zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity,
- pracovně výchovná činnost s dětmi,
- nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností, - zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání,
b) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí,
c) sociálně terapeutické činnosti:
- socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob,
d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporující sociální začleňování osob.
FINANČNÍ SLPOLUÚČAST UŽIVATELE NA SLUŽBĚ
Služba je poskytována bezplatně.
ZPŮSOB PODÁVÁNÍ A VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ
Stížnosti mohou být podány formou ústní (osobně, telefonicky) či písemnou (předání stížnosti pracovníkovi zařízení, vhození do schránky „Schránka stížností“ v klubu, elektronicky, dopisem). Stížnost může být podána i anonymně. Lhůta pro vyřízení stížností je až jeden měsíc. Postup pro vyřízení stížností najdou stěžovatelé u schránky ,,Schránka stížností“ na adrese služby. Anonymní stížnost, její řešení je vyvěšeno vedle schránky v prostorách zařízení, kde je zveřejněna po dobu jednoho měsíce. Není-li stížnost anonymní, tak je se stěžovatelem probrána přímo nebo mu je odpovězeno písemně. Stížnosti se řeší hierarchicky. V případě, že je stěžovatel s řešením stížnosti nespokojen, může se obrátit na ředitele Oblastní charity Havlíčkův Brod atd. (seznam kontaktů je zveřejněn u schránky „Přání a stížností“).
Vzhledem k tomu, že současná právní úprava nestanovuje kompetence jednotlivých orgánů, doporučujeme se v záležitostech týkajících se registrací sociálních služeb obrátit na Krajský úřad Kraje Vysočina (Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava).
V záležitostech, týkajících se kvality poskytovaných služeb na inspekce sociálních služeb Ministerstva práce a sociálních věcí (Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2), případně na Kancelář veřejného ochránce práv – Ombudsmana (Údolní 39, 602 00 Brno).
Postup na podání stížnosti je také možné najít na webových stránkách Oblastní charity Havlíčkův Brod.
UKONČENÍ POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
Ze strany uživatele
- kdykoli bez udání důvodu na základně žádosti kterémukoliv pracovníkovi služby
Ze strany poskytovatele
- uživatel nespadá již věkem do cílové skupiny
- byly naplněny všechny cíle spolupráce
- uživatel opakovaně a závažně porušuje podmínky stanovené dohodou
- uživatel nevyužil službu déle jak 6 měsíců skončila platnost dohody